Pakume rehabilitatsiooniteenuseid tööealistele psüühikahäirega inimestele ja nende peredele. Psüühikahäirena käsitleme psüühilist haigust, mis tähendab, et intellektipuudega inimestele me teenuseid ei paku.
Tööalase rehabilitatsiooni teenus on mõeldud tööealistele inimestele, kellel on psüühikahäire tõttu vähenenud töövõime ja kes vajavad seetõttu tööle asumiseks või töötamise jätkamiseks spetsialistide abi. Teenuse eesmärk on alati seotud sinu töö- või õppimisvõime parandamisega. Teenusele suunab Eesti Töötukassa juhtumikorraldaja ning selle eest tasub samuti töötukassa.
Sul on õigus seda teenust saada, kui oled tööealine (vanuses 16 kuni vanaduspensioniiga) ning sul on puue või püsiv töövõimetus või osaline töövõime ja sa oled hõivatud - töötad, õpid, oled ettevõtja või ajateenistuja või otsid tööd (oled töötukassas registreeritud tööotsijana).
Kui tuled meie juurde teenusele, siis teeme kõigepealt sinuga koos tegevusplaani. Tegevusplaanis lähtume sellest eesmärgist, mille oled töötukassas koos oma juhtumikorraldajaga paika pannud ja valime välja need teenused, mis sind kõige paremini aitavad.
Sotsiaalse rehabilitatsiooni teenus on mõeldud inimestele, kes vajavad psüühikahäire tõttu igapäevaeluga toimetulekul spetsialistide tuge. Teenusele suunab Sotsiaalkindlustusameti teenuste konsultant ning selle eest tasub Sotsiaalkindlustusamet (SKA). Meie juures on sul võimalik teenust saada, kui oled tööealine (vanuses 16 kuni vanaduspensioniiga) ning sul on puuduv töövõime ja sul on puue või osaline või puuduv töövõime ning sa ei tööta, õpi ega ole registreeritud tööotsijana töötukassas.
Kui tuled meie juurde, siis teeme kõigepealt sinuga koos tegevuskava ja valime välja need teenused, mis sind kõige paremini aitavad.
Teenuseid pakuvad erialase väljaõppe saanud spetsialistid. Meil on multidistsiplinaarne ehk erinevate erialade esindajatest koosnev rehabilitatsioonimeeskond. Meeskonda kuuluvad psühholoog, psühhiaater, vaimse tervise õde, sotsiaaltöötaja, tegevusterapeut, loovterapeut ja kogemusnõustaja. Kõik meie spetsialistid lähtuvad teenuse osutamisel oma professionaalsetest oskustest, valdkonda reguleerivatest õigusaktidest, tööalase rehabilitatsiooni osutamise koostöö põhimõtetest töötukassaga, lepingust Sotsiaalkindlustusametiga ja meie teenuste korralduse põhimõtetest.
Kui oled töötukassast või SKA-st saanud suunamiskirja
rehabilitatsiooniteenusele ja soovid teenuseid saada meie juurest, siis võta
meiega ühendust. Paneme sind järjekorda ja lepime kokku esimese kohtumise aja
meie kontoris. Vajadusel saame kohtuda ka sinu kodus.
Esimesel kohtumisel osalevad kuni kolm rehabilitatsioonimeeskonna spetsialisti, nende hulgas sotsiaaltöötaja, kes saab sinu kontaktisikuks kogu teenuse saamise ajal. Tema käest saad küsida kõike, mis puudutab sinu rehabilitatsiooniprotsessi. Hea on teada, et sotsiaaltöötaja teenus sisaldab ka taustatööd (läbirääkimised ja aegade kokkuleppimine teiste spetsialistidega, sinuga kontakti hoidmine, vajaliku info otsimine jms). Osa sellest võib olla sinu jaoks n-ö nähtamatu, kuid tegu on siiski sotsiaaltöötaja teenusega.
Esimene kohtumine kestab ligikaudu tund. Arutame koos läbi sinu eesmärgid, valime välja teenused, mis sind kõige paremini toetavad ja teeme tegevuskava. Kindlasti tasub enne hoolega läbi mõelda, kas oled valmis tegevuskavas olevates tegevustes ja nõustamistes osalema. Meie saame olla sulle toeks, kuid tõeline taastumine algab eelkõige sinust endast.
Paneme paika ka selle, mis mahus sa mingit teenust saad. Kui hiljem tekib vajadus tegevuskava üle vaadata ja muudatusi teha, siis kokkuleppel sinu, meeskonna ja rahastajaga on see võimalik. Teeme koostööd ka teiste asutustega, kui me ise ei saa sobivat teenust pakkuda. Samuti on taastumise oluline osa koostöö sinu lähedastega. Teeme kokkuleppe, kellega võime sinu teenusel olemisega seotud infot vahetada.
Sinu andmeid, mis on teenuse pakkumisega seotud, kogume klienditoimikus, samuti teevad spetsialistid sissekandeid elektroonilisse andmebaasi. Lähtume isikuandmete kaitse põhimõtetest, mida saad lugeda allpool.
Teenuse maht ja kestus sõltub vastavalt töötukassa või Sotsiaalkindlustusameti
rahastuse suurusest. Hea on silmas pidada, et spetsialisti töö sisaldab lisaks sinuga kohtumisele ka eel- ja järeltööd (nt töövahendite valmispanemine, dokumentide täitmine jms). Rehabilitatsiooniteenuse osa on ka meeskonna spetsialistide omavahelised arutelud. Need on vajalikud, et spetsialistid saaksid omavahel sinu rehabilitatsiooniprotsessi käiku kooskõlastada ning pakkuda sulle kõige sobivamat ja ajakohasemat toetust.
Anname omalt poolt parima, et sinu vaimne tervis meie
juures taastuks. Kui sa soovid mingil põhjusel teenust enne tegevuskavas
märgitud lõpukuupäeva lõpetada (nt vahetada teenusepakkujat vms), siis anna
meile sellest kindlasti teada. Tööalase rehabilitatsiooni teenus on meil õigus
lõpetada, kui sa ei ole kolme kuu jooksul oma tegevuskavas märgitud teenustel
osalenud.
Loe lisaks: ärakasutamise ennetamise meelespea
Tugineme Euroopa Liidu isikuandmete kaitse
üldmäärusele, mis jagab isikuandmed kaheks: tavalisteks ja eriliigilisteks.
Esimeste hulka kuuluvad nt ees- ja perekonnanimi,
isikukood, aadress, e-posti aadress ja telefoninumber.
Eriliiki isikuandmed on terviseandmed (sh vaimne ja füüsiline tervis),
rassiline või etniline kuuluvus või ka näiteks majanduslikku toimetulekut
näitavad andmed. Meie puutume sulle teenust pakkudes kokku nii sinu
tavaliste kui ka eriliiki isikuandmetega, kuna meie teenus on otseselt nendega
seotud (näiteks info sinu vaimse tervise kohta). Seetõttu peame eriti hoolikalt
jälgima, et need ei satuks kellegi kätte, kellel ei ole õigus sinu andmeid
teada.
Meie töö on korraldatud nii, et sinu andmed on
konfidentsiaalsed ja kaitstud. Kõigi töötajatega oleme sõlminud konfidentsiaalsuse
kokkuleppe. Sinu andmetele pääsevad ligi vaid need Head Taastumise Teenused OÜ
töötajad, kes on seotud sulle teenuse osutamisega ning kindlad kolmandad
osapooled, kellele on selleks seadusega antud õigus ning kellel on samuti kohustus
hoida andmeid konfidentsiaalsena.
Andmeid hoiustame infotehnoloogilises andmebaasis Rehasoft,
kus on olemas kõik seadusega nõutavad andmete töötlemise turvameetmed.
Paberkandjal olevaid isikuandmeid hoiame turvakapis.
Meie veebileht hetas.ee on loodud Voo platvormil. Voog
kasutab küpsiseid, et meelde jätta kasutajate keele-eelistust, liikumist veebilehel ning loendada külastajate arvu. Me ei
talleta kodulehe külastajate personaalset informatsiooni ega tee võimalikuks
sinu identifitseerimist. Me ei kasuta analüütikaga seotud küpsiseid (nt
Google Analytics, Facebook Pixel).
Meie andmekaitse eest vastutab Merike Maido: merike.maido@hetas.ee
- olla koheldud hoolivalt ja lugupidavalt
- olla teistega võrdselt koheldud sõltumata oma soost, rahvusest, rassist, sotsiaalsest päritolust, varalisest seisundist ja poliitilistest, usulistest või muudest veendumustest
- olla kaasatud sind puudutavate otsuste tegemisse
- teha ettepanekuid teenuste parandamiseks
- esitada kaebus, kui sa ei ole teenusega rahul ja erapooletule kaebuse käsitlemisele
- tutvuda teenuse käigus kogutud sind puudutavate dokumentidega
Sul on kohustus:
- osaleda kõigis sinu tegevuskavas olevates tegevustes vastavalt kokkulepitud mahule
- tulla kokkulepitud ajal kohale ning kui sa ei saa seda teha, anda sellest teada vähemalt 24 tundi enne kohtumist (tel 5656 2564 või e-post info@hetas.ee). Selle põhimõtte mittejärgmisel on meil õigus esitada sulle ärajäänud kohtumise eest arve.
- olla lugupidav töötajate ning teiste klientide suhtes ning kasutada asutuse vara heaperemehelikult
- küsida infot ja täpsustusi, kui sulle on mõni
asi ebaselge
- anda teada, kui sinu kontaktandmed muutuvad
- mitte viibida teenuse saamise ajal meie ruumides või väljaspool meie ruume alkoholi- või teisi narkootilisi aineid tarbinuna
Sinu tagasiside on väga oluline, sest nii
saame teha veel paremaks asju, mis on hästi ja parandada asju, mis ei ole nii
hästi. Kui sulle miski väga meeldib, siis on kõige toredam, kui ütled seda ise otse töötajale, kes on sinu jaoks midagi olulist teinud.
Ka see on mõistetav, kui sa ei ole mõne
asjaga rahul. Usume, et avatult vesteldes saavad paljud probleemid lahenduse.
Kui sellest ei piisa, siis saad teha kirjaliku kaebuse. Selle vaatab üle meie
juhatus ja vastab sulle kirjalikult 14 päeva jooksul. Tagame kaebuses
sisalduvate isikuandmete kaitse. Anonüümseid kaebusi me kahjuks käsitleda ei
saa.
Kirjalikku kaebust saad esitada mitmel moel:
- kirjuta meile aadressil info@hetas.ee
- kirjuta ettepanek või kaebus paberile ja anna oma töötaja kätte või pane ooteruumis asuvasse postkasti
- täida vorm meie kodulehel